جولان ارابه مرگ همچنان به عنوان سرویس مدارس/ کوتاهی آموزش و پرورش و راهنمایی و رانندگی در جلوگیری از تردد پراید به عنوان سرویس مدارس | پایگاه خبری تهرانوند
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

falseit is false
false
false

به گزارش پایگاه خبری تهرانوند؛ خودروی پراید به عنوان اصلی ترین علت مرگ و میر سفرهای درون شهری و برون شهری، شناخته شده است و به همین دلیل بعد از 30 سال بالاخره این ارابه مرگ از رده تولید خارج شد. به دلیل آمار بالای تصادفات رانندگی خودروی پراید، مسئولین آموزش و پرورش بالاخره به فکر این رسیدند که خودروی پراید فاقد ایمنی لازم است و نباید به عنوان سرویس مدارس استفاده شود.

به همین جهت اواخر شهریور ماه امسال کامیاب صدری مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت که خودروی پراید با راننده مرد از مجموعه خودروهای سرویس مدارس پایتخت حذف شد و تنها رانندگان زن به دلیل شرایط مالی مجاز به استفاده از خودروی پراید برای فعالیت در این مجموعه هستند.

نکته قابل توجه این است که حتی در جلسه کمیسیون اجتماعی شورای شهر دوره پنجم این موضوع به تصویب رسید. البته این کمیسیون بانوانی که در سرویس مدارس فعالیت می کنند و دارای خودروی پراید هستند و استتثنا کرده است.

فارغ از این که در حال حاضر با وجود این مصوبه، حدود 10 هزار خودروی پراید به عنوان سرویس مدارس در کلانشهر تهران تردد می کنند و نه آموزش و پرورش و نه سازمان تاکسیرانی و نه حتی راهنمایی و رانندگی نظارتی بر فعالیت آنها ندارند، این که چرا تنها بانوان می توانند برای جابجایی دانش آموزان از این ارابه مرگ استفاده کنند نیز جای سوال است. ناایمن بودن پراید بر همگان واضح و مبرهم است و چنانچه قانونی برای حفظ جان دانش آموزان به تصویب می رسد، بایستی برای تمامی دانش اموزان اعم از دختر و پسر اجرایی شود.

متاسفانه در کنار عدم نظارت آموزش و پرورش، سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران و همچنین راهنمایی و رانندگی به وظیفه ذاتی خود عمل نکردند. این که نبایستی سازمان تاکسیرانی اجازه تردد خودروهای پراید به عنوان سرویس مدارس را صادر کند و از طرف دیگر لازم است که تعاملی بین این سه دستگاه ایجاد شود تا جان دانش آموزان در خطر نباشد. به نظر بایستی تا دیر نشده مسئولین نسبت به اجرایی شدن این مصوبه اهتمام ویژه ای داشته باشند تا دچار این ضرب المثل معروف که می گوید “نوش دارو بعد از مرگ سهراب” نشوند!.

true
true
true
false
  1. حسن

    پراید از لحاظ کیفی بسیار ضعیف واز استاندارد جهانی خودرو سازی بسیار دور است..ولی همچنان هم تولید میشود و هم جوانان استفاده میکنند

  2. مهدی

    با این که این خودرو بیشترین آمار تصادفات و تلفات را دارد ولی قیمت آن بسیار بالا هست و همچنان هم تولید میشود..

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false